søndag, september 25, 2005

Anbefaling af hueopskrift.

Jeg lovede vist at jeg i dag skulle vise billeder af Kauni-sjal og bolero, færdige til brug. Desværre blev jeg optaget af andet i går så jeg har endnu ikke vasket dem. I får vente lidt længere på billeder af de ting. I stedet for har jeg billeder af en hue jeg har lavet til min sön. Har kigget lidt omkring efter en god hueopskrift som jeg kan strikke til födselsdagsgaver til min mands niece´s tvillingdrenge der fylder 3 år om lidt. Fandt denne opskrift på garnstudio.dk og bestemte at pröve den af. Har lavet den störste str til min sön og den er simpelthen superfin. Nu skal jeg lave to mere, lidt mindre, til de små tvillinger.

Den kommer godt ned om örene, perfekt til dem der synes de er for store til öreklaffer og bindebånd. Jeg har strikket af en tråd ældgammelt Hjerte-crépe og en tråd Hjerte 4 trådet sokkegarn, pinde str 4 til retstrikningen og 4 1/2 til glatstrikningen.


Her ses faconen bedre, der er brugt forkortede rækker for at få den længre ned på örene end i nakken. Den opskrift bliver sikkert en af mine foretrukne i fremtiden.

Ingen kommentarer: