fredag, september 30, 2005

Kauni sjalen er færdig!


Min Kauni-sjal er nu færdig og allerede taget i brug. Jeg er meget tilfreds med den, og skal bestemt strikke mere af det super smukke garn.

Den er blevet ret stor, bredde ved överste kant 2,05 m og fra nakke ned til spidsen 90 cm, og jeg har omkring 20gr garn tilovers. Jeg har hæklet en meget enkel kant hen ad de to skrå sider, og jeg har strikket nogle omganger forkortede rækker ved spidsen. Forresten er det jo ikke en spids, da jeg har strikket omkring 30 omg uden ud- eller indtagninger der hvor de forkortede rækker er strikket.
Her et nærbillede af den hæklede kant.



Min bolero er nu også færdig og klar til brug. Jeg kommer tilbage i weekenden med billeder af den, det kræver nemlig at nogen anden kan tage billeder af mig med den på.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Frida
Superflot sjal, hvor meget garn har du brugt til det? Jeg er selv lige begyndt på et, jeg har 280 g. garn, og er spændt på hvor stort jeg kan få mit til at blive.
Hilsen Sonja L.

Fríða sagde ...

Hej Sonja,
mit garnbundt var omkring 260gr da jeg begyndte, og jeg har omkring 20gr tilovers, så nu kan du regne. jeg har strikket retstrikning på pind 4, slået op 8m i begyndelsen og taget ud 1m hveranden omgang i den ene side, så strikket i midten omkring 30 omg uden udtagninger inden jeg begyndte på indtagningerne. jeg har også der i midten strikket nogle omg med forkortede rækker for at få lidt sving i det (kan man sige det?) så det snur sig lige lidt om halsen. jeg ved at Lise Nygård har gjort flere forkortede rækker og fået sjalet til mere at lægge sig om halsen og ikke falde af.
hilsen
Frida

Anonym sagde ...

Hej Frida,

WOW!!! Hvor er det altså bare super smukt dit sjal. Jeg er i gang med et i samme farver som min mor skal have i julegave :o)

Knus fra Randi