torsdag, september 15, 2005

Montering af FO´s 2. kapitel

Jeg lovede jo i går at poste billeder af de færdige ting jeg vaskede/pressede i går. Og mand må jo altid göre som mand har lovet, ikke?

Her et halstörklæde af 4 nögler Cocoon fra Löve-garn. 2 meter langt, meget blödt og meget let. Strikket i det gamle, simple mönster: alle omg ens, 2 r sammen, slå om. Pinde str 10. Skal blive julegave.



Et andet halstörklæde, strikket af 2 nögler Lanett fra Sandnes. Retstrikket på skrå, længde 1,60 m, pinde str 3. Bliver nok også en julegave.





Et sæt halsedisse og hue i herrestörrelse. Strikket på pinde str 5 af en tråd sokkegarn fra Stahl og en tråd islandsk plade-Lopi. Har brugt Karines opskrift som vejledning til halsedissen. Også en julegave.




3 stk börne halstörklæder. Retstrikkede af rester af babygarn (Lanett fra Sandnes og Baby-ull fra Dale) og diverse pelsgarn. Der er slids i den ene ende, da jeg altid synes det bliver lidt tykt at have en knude foran på små börn, de har jo sådan en kort hals! Pinde str 3. Bliver enten jule- eller födselsdagsgaver.

Et par sokker i str 3-4 år af Lanett, pinde str 3, bliver nok lagt i en julepakke. To hagesmække hæklet af Mandarin Petit fra Sandnes og et sæt hue og vanter af noget ukendt garn, blanding af uld og mohair, pinde str 3,5 - disse ting bliver barselsgaver, har altid nogle på lager da jeg af nogen orsag aldrig er forberedt da folk får börn.


Flere barselsgaver til lageret. Et sæt med hue og sokker af Lanett fra Sandnes, pinde str 3 og en hæklet hue af Mandarin Petit.




Og til sidst to hæklede barnevognstæpper af rester og diverse garn jeg ikke havde lyst at bruge til noget særligt, str er omkring 85x135cm.

Nu har jeg bare en til færdigstrikket ting liggende, det er Nanna´s bolero (se under 4.juni), den jeg strikkede för i sommer. Men jeg er ikke helt tilfreds med den, så jeg tænker ikke vaske den lige nu, må först bestemme hvis jeg skal beholde den, eller trævle det hele op og bruge det fine garn til noget andet.

1 kommentar:

Vivian sagde ...

SIKKE en masse du få fikset færdigt i disse dage Frida, det er jo helt vildt ! :-)

Jeg kan særlig godt lide det hvide og blå børnehalstørklæde, og så er jeg netop også ved at bruge noget Dale BabyUll, og det er bare SÅ lækkert at strikke med !

KH Vivian