torsdag, oktober 20, 2005

Jeg er tilbage!

Ja, så er jeg hjemme igen. Hvor har jeg haft en dejlig tur. Först til Silkeborg, der jeg mödtes med 66 strikkeglade piger af al alder, störrelse og format. Der var også en byttemarked med garn og opskrifter, mange havde noget til salg, Lisette og Vivian havde medbragt hele sortimentet fra deres butikker - og hvor var der mange smukke ting. Vi blev også inviteret til byens garnbutikker hvor vi var blevet tilbudt en god rabat. Jeg köbte meeeget vidunderlig smukt garn, specielt hos Vibeke i Filita-garn, og jeg fik også hendes telefonnummer og ITaddresse, og jeg kommer bestemt til at kontakte hende igen når jeg mangler noget (hvornår mon det bliver, med det lager jeg nu har oprettet?).
Jeg kan nærmest ikke beskrive hvor fantastisk det var at möde disse kvinder som jeg har kommuniceret med via internet i mange måneder, og alle var så söde mod mig og tog imod mig med sådan en venlighed, jeg kunne have troet at de ventede på en længe tabt söster! Mödestedet var også et kapitel for sig. Det vandrehjem har efter min mening nok de smukkeste omgivelser sådan et kan have, og maden..ooohh! Efter festivalen gik jeg så hjem med Hanne L, der bor i Silkeborg. Hvor havde vi det dejligt, gik tur i den smukke by, kiggede igen til Filita-garn, gik på café, til biblioteket og selvfölgelig sad vi også i Hanne´s stue med kaffe og strikkepinde! Hanne er en særlig Islands-fan, og vi var på bibliotek for at finde nogle böger og filmer til hende så hun kan lære mere om mit pragtfulde hjemland. Fra Silkeborg gik rejsen tilbage til Köbenhavn, der jeg fik være med Joan i hendes lejlighed på Österbro. Vi havde et dejligt par dage i hovedstaden i et helt vildt smukt vejr. Vi så Amalienborg slot, Rosenborg slot og Nordatlantens brygge, meget interessant, og der var vel nogle smykker der på Rosenborg jeg godt kunne have tænkt mig at tage med mig hjem. Det var förste gang Joan og jeg var sammen bare os to, og jeg tror jeg kan love at vi begge to nöd det. Efter at have lige misset prinsens födsel tog jeg fly til München, til Europæisk diabetesmöde. Det var hårdt arbejde i tre dage, men også meget interessant. Den by synes jeg dog ikke er særlig interessant, alt for moderne og space-age agtig til min smag.
Men nu nogle billeder:

Mine börns "Danmarksokker", det bliver de kaldet. Dem har jeg strikket i Silkeborg af det garn jeg köbte af Vivian, Opal 6-trådet sokkegarn, jeg kan bare anbefale det, skönt at strikke i.




Denne bog har jeg önsket mig lææænge, og nu har jeg köbt den. Jeg var lige en smut ind til Sommerfuglen og köbte den, den var dyr, men jeg synes den er det værd. Der er flere modeller i den jeg absolut skal strikke, måske af noget af det fine garn jeg köbte i Silkeborg.







En kort tid inden jeg rejste havde Marianne webstriktilbud, to for en. Da bestilte jeg Opal sokkegarn. Meddelelsen om pakken havde ankommet den samme dag som jeg rejste bort, så i går har jeg afhentet den hos tolden. Og se lige hvad jeg har fået, 16 nögler af det 4-trådede og 8 af det 6-trådede. Det skal dog ikke bruges til sokker det hele, jeg har bestemt at det meste af det skal bruges til börnetröjer. Der er nogle barselsgaver forud i de næste par måneder, tre af mine veninder skal være bedstemödre, og de farver er simpelthen perfekte til småt nuttet töj.
Mit næste stor-projekt skal nu være at "lære at bruge min strikkemaskine", derfor har jeg nu til morgen bestilt de her ting








og




Når de ankommer fra USA kan jeg starte, og jeg SKAL altså lære mig at strikke på den maskine!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Frida,
Du var en længe ventet søster. Du nåede jo ikke toget i København og vi havde ikke dit mobilnr.
KH Lene Z.

Vivian sagde ...

Hej Frida, det er godt at have dig vel tilbage efter din "jordomrejse" :-)
Det var en fornøjelse at møde dig, jeg håber ikke det bliver sidste gang !!

KH Vivian