søndag, december 18, 2005

Et færdigt sjal - og kun one to go!

Den næstsidste julegaveting er færdig, et sjal til min svigerinde. I sommers lavede jeg et sjal, se her, men nu stod jeg her og manglede en gave til min svigerinde men syntes at det sjal var både for lille og også for småpigeagtigt til en dame. Så jeg trævlede op kanten, hvor er det skrækkeligt at trævle op det pelsgarn! Strikkede så en ny kant, mönstret til den fandt jeg i min fine bog "A gathering of lace", af Meg Swanson. Jeg er godt tilfreds med det, hun nemlig elsker grönt ligeså meget som jeg absolut ikke kan fordrage det.

Her ses sjalet under blokning, det er blevet pænt stort, lidt over 2m bredt i overkanten og 95cm fra nakke til spids. Inderdelen er hæklet på nål str 3,5 af Sisu fra Sandnes-garn, 80% uld og 20% nylon, og kanten er strikket af Emu superwash, 100% uld på pinde str 5.

Her står min dreng model med sjalet, og hvis jeg må sige det selv så er det bare smukt, jeg håber hun kan lide det.

Her et nærbillede af kanten, flot, ikke? Nu strikker jeg videre på den allersidste ting, sjalet efter det islandske mönster, kan ses i næstsidste indlæg. Håber jeg når at lave det færdigt, der er stadig 30 omg igen og hver omgang er nu oppe på omkring 550 masker, så det tager lang tid.

3 kommentarer:

Christa sagde ...

Åh så flittig du er og så flot det er. Det er en fornøjelse at se, hvad du får tryllet af pindene!

Silkemor sagde ...

Hvor er du altså flittig med pindende. Det er nogle rigtig fine julegaver du har fået lavet, du kan sagtens være stolt af dig selv.

Kh Kirsten

Anonym sagde ...

Det er fantastisk flot, det grønne sjal (men nu jeg JEG jo også ret godt li' grønt *s*). Kanten er helt perfekt til det ellers enkel hæklede mønster.