lørdag, januar 14, 2006

Min plan.

Först vil jeg takke jer alle der har skrivet söde kommentarer til billederne af mit hjem; DortheH, PiaT, HanneS, Vigdis, AnneS, Elisabeth - jeg bare önsker at jeg kunne invitere jer alle herop på besög. Og Vigdis, det sjalet får du desværre ikke, men mon ikke jeg kan medbringe en lille islandsk overraskelse til Svendborg, hvem ved? Og Elisabeth, min sön meddeler at han spiller på "Burning Legion", spörg ikke mig! Og Anne, du kan da ikke være det bekendt at lede mig i flere fristelser da jeg kommer til dig, lige efter jeg har været hos Vivian! Hvor jeg glæder mig til vi ses, nu lige om en måneds tid!

Nu har jeg haft siden årets förste dag en hel stak papirer liggende her på mit bord, diverse bogföringsopgaver, et oversætningsproject der er langt overdue, papirer der skal organiseres i forskellige mapper o.s.v. Og hele den tid har jeg bare set på dem med en föling af stress og "jeg gider ikke". Men nu skal det være slut!
Börnene sidder i stuen og ser "Deuce Bigalow-European Gigolo", og da jeg ikke kan lide at se tv uden at strikke og de ikke kan lide at se film med lyset tændt så kan jeg ikke sidde og se den med dem. Så nu har jeg lidt tid i fred, i morgen tidlig skal min datter til kirke (hun skal konfirmeres snart) og sönnen har et stævnemöde med sin kammerat hjemme hos ham, så da får jeg også et par timer i fred. Og nu til "planen", nu (da jeg bliver færdig med at skrive altså) begynder jeg på den papirstak. Og i morgen står jeg tidligt op og fortsætter, og så til det vigtigste; DER BLIVER IKKE NOGET STRIK FÖR DET HELE ER FÆRDIGT!!! Så, nu er det sagt og skrivet. Og nu må jeg se at begynde, så jeg hurtigtst muligt bliver færdig og kan strikke igen.

2 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Hej Frida!

Puh-ha de der stakke kender jeg godt. Jeg gør nøjagtig ligesom dig og det ærgrer mig vildt, at jeg ikke "bare" får tingene arkiveret etc. eftersom som de rammer skrivebordet, men det gør jeg altså ikke.

Til gengæld er det en rigtig, rigtig god fornemmelse, når stakkene er væk.

God arbejdslyst
fra Mette G.

annestuds sagde ...

Kære Frida
Var der ikke noget med, at vi skulle holde Strikkefestival på Island til næste år? :-))))
Så pas nu på - det kan være at vi kommer rendende :-)
Kærlig hilsen
Anne