mandag, juli 31, 2006

Hjemme igen+feriestrik/ Home again+holidayknitting


-Så er vi hjemme igen efter 2 ugers ferie på nordvestkysten hos min familie. Skulle egentlig have blevet til 3 uger, men vi var blevet "trætte" af at ligge og lave ingenting. Det var skönt, vi blev pylret om af min mor, vi var til camping på hestestævnen, vi var til bryllup på landet og vi fik det skönneste sommervejr man kan tænke sig, som bedst ses på mine forbrændte skuldre. Först vil jeg vise jer nogle billeder for at I kan se hvor smukt det er deroppe.

-We are home again after 2 weeks holiday up on the northwestcoast with my family. Should have been 3 weeks but we got "tired" of lying around doing nothing. It was lovely, we got spoiled by my mother, we were on a camping at the horsefair, we went to a wedding out in the countryside and we got the best summerweather you can wish for, which is best seen by my heavily burnt shoulders. First I will show you some pictures so you can see how beautiful it is up there.




xx















-På billedet hvor min man og min yngste sön står og kigger ned af bjerget kan man se direkte ud til det arktiske hav, lige ud til vest nogle hundrede kilometer lander man på Grönlands östkyst.
-In the picture where my husband and my youngest son are looking down the edge of the mountain you can see straight out to the arctic ocean, straight ahead a few hundred kilometes to the west you land on Greenlands east-coast.
-Og nu til strik, denne her blev færdig i ferien.
-And some knitting, this got finished during the holiday.

















-Den er strikket af Katia Jamaica bomuld, köbt sidste år her, og noget ældgammelt brunt bomuldsgarn jeg fik af min mor da hun lukkede sin butik for mange år siden. Knapperne fandt jeg i min mors gemmer og opskriften kommer fra Vogue Knitting spring/summer 06, dog har jeg ændret på den, jeg lavede kanterne i perlestrik istedet for retstrik. Og modtageren er min datter, teenageren.
-It´s knitted out of Katia Jamaica cotton, bought last year here, and some ancient brown cotton I got when my mother closed down her shop many years ago. The buttons I found in my mothers stash and the pattern comes from Vogue Knitting spring/summer 06, although I changed it a bit, I made the borders in moss-stitch instead of garter stitch. And the recipient is my daughter, the teenager.


-Min Forecast ser nu sådan ud, siden billedet blev taget har jeg gjort kroppen færdig, så nu begynder jeg på ærmer i morgen.

-My Forecast now looks like this, since the picture was taken I have finished the body, so now I will begin the sleeves tomorrow.











-Jeg startede på en sjal til min venindes 50-års dag, men er ikke sikker, derfor standsede jeg her, får tænke lidt mere over sagen.

-I started up on a shawl for my friends 50th birthday, but am not sure, therefore I stopped here, I have to think it over a little.





















-Tæppe nr. 3 til knitalongen på webstrik nærmer sig sluttet og begyndelsen på tæppe nr.4 blev trævlet op og startet igen, nu i dominostrik.

-Blanket nr.3 for the webstrik knitalong is nearing it´s finish and the start for blanket nr.4 got frogged and started again, now in modular knitting.

8 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

åhhh frida, hvor ser det bare dejligt ud på de islanske vestfjorde. jeg får helt "hjemve".....jeg har nemlig selv boet 2 år i isafjordur...tilbage i 80'erne.

du har igen været en flittig mus og fået nogle projekter fra hånden i din ferie. sød bluse du har strikket til datteren.

kh
malle

IF Stjernen sagde ...

Jeg kunne da godt bruge et par uger eller 3 hvor jeg ikke laver noget ;-)
Især i det landskab! Må finde penge til et besøg :-)

Knus Britta

Annette sagde ...

Hej Frida
Sikke skønne billeder fra din hjemegn, og sikke flittig du har været med pindene...
Er lige begyndt på mit islandske garn til sweateren i Álafoss, og det går bare godt fremad, det er et dejligt garn at strikke i.
venter spændt på at se dit dominoprojekt færdigt.

Anonym sagde ...

Sikke en flot natur!! Virkelig flot! Og teenagetrøjen er blevet rigtig sød.
:-) Britt

Anonym sagde ...

Jeg MÅ altså til Island en gang - hvor er der bare smukt !!
Og sikke en masse, du får strikket; det er nogle flotte farver, der er i "Forecast" (og lige dig).

KH Tina

Anonym sagde ...

Hei
Flotte bilder du hadde her!!! Jeg har også lyst til å besøke Island igjen, og ta med barna. Datteren min rir, og red Islandshest i sommer, hun er helfrelst!
Min venninne har vært på Færøyene i sommer, og hadde med garn hjem til meg, se hva jeg har laget av det!

Annie sagde ...

Holy Cow! You're so prolific! Love the modular blankie and the sweater is done is fabulous colors.

Anonym sagde ...

Best regards from NY! academy life insurance customer service Windows + restore deleted files Cooking schools in albany Quick cash no job verification Rental car in venezuela Where to buy honeywell humidifiers other nsaid warning bextra Lipitor and illness financing tilite wheelchairs Link http spyware removal spyware delete free.com Devilbiss 9200d heated humidifier seroquel and tremors Bextra cox 2 Water proof dog beds http://www.kitchen-lighting-0.info/aprilairehumidifier.html hgh xenical phent ermine quit smoking detox vapoglas humidifier air king humidifier Lipitor side effedts