fredag, december 22, 2006

Sidste strikkede julegave færdig / Last knitted christmas gift ready

-Så blev den sidste strikkede julegave færdig, et tæppe til en lille dreng jeg kender som han skal få sammen med et par sokker jeg har strikket.

-And the last knitted christmas gift is done, a blanket for a little boy I know which he is getting together with a pair of socks that I knitted .


-Det er strikket af diverse rester af tykt garn, på pinde 6mm i log-cabin metoden. Det ser ud på billedet som det er skævt, det er det ikke i virkeligheden. Det færdige tæppe kommer med i Tæppe-knitalongen på webstrik. Så nu skal jeg bare se at få domino-tæppet færdigt inden året er slut, så har jeg hele 6 færdige tæpper til alongen.

-It´s knitted of various left-overs in thick yarn, on needles US10 with the log-cabin method. On the photo it looks as it is crooked, it´s not really. The finished blanket will enter into the blanket-knitalong on webstrik. So now I just have to finish the mitered-squares blanket before the end of the year, then I´ll have 6 finished blankets for the KAL.



Er der nogen der husker dette?/ Does anyone remember this?

# Sokker : 25 par - 20 par færdige, 5 tilbage
# Julegaver: 39 – alt ordnet
# Vægttab: 7 kilo – 3,5 kilo er væk, halvvejs


# Socks: 25 pairs - 20 pairs done, 5 to go
# Christmas gifts: 39 – all ready
# Weightloss: 14 pounds - 7 pounds gone, halfway there


-Jeg skipper de sidste 5 par sokker, det betyder 20 par siden midten af august. Jeg er nu rigtig træt af at strikke sokker, tager en pause med dem. Og jeg kommer at nullstille vægttabsmåleren til nytår.
-I´m skipping the last 5 pairs of socks, that means 20 pairs since the middle of august. I´m now really tired of knitting socks and will take a break from them. And I will make a new start with the weightloss program in the new year.


-Brugditlager alongen, sokkerne fra forrige indlæg vejede 142gr og tæppet vejer 582gr, så alt i alt har jeg brugt 724gr garn siden starten d.8.des.
-Useupyourstash along, the socks from the former post weighed 142gr and the blanket weighs 582gr, so I have used up 724gr since the start on dec.8th.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Frida
Rigtig flot tæppe.
Jeg starter osse forfra med vægttab i det nye år. Har faktisk lige oprettet en ny blog om emnet, hvor jeg vil opdatere jævnligt om hvordan det går. Du er velkommen til at følge med på www.vaegttab.blogspot.com.
De bedste julehilsner fra Danmark
Jane