søndag, maj 20, 2007

Ja ja, jeg er her stadig! / Yes, I´m still here!

-Ja, jeg er her endnu, eller rettere igen. Jeg var ude og rejse en lille tur. Jeg måtte til en konference i Sverige et par dage, og så tog min mand med og vi tog efterfölgende et par dages ferie på et fint hotel i Stockholm, og det var bare så dejligt! Og så tager det mig altid nogle dage at komme "in gear" igen efter jeg kommer hjem, der skal jo ryddes op efter dem der har været hjemme og vaskes en masse töj o.s.v.
-Yes I´m still here, or rather again. I went on a short trip. I had to go to a conference in Sweden for a couple of days, and my husband came with me and we took a couple of days holiday after I was finished on a very nice hotel in Stockholm city, and it was just wonderful! And then it always takes me a few days to get back in gear after I get home, I have to clean up after those who were home and there´s a lot of washing.

-Til rejsen behövede jeg et lille, enkelt strikketöj. Så jeg startede op på et halstörklæde i det gode gamle påfuglemönster i et dejligt blödt uld/angora blandet garn fra garnbyttekassen. Det er i blide pastelfarver.






-For the trip I needed a small, simple knitting. So I started a scarf in the good old feather and fan pattern in a lovely soft wool/angora blend yarn from the yarnswapbox. It goes in gentle pastel colours.






-Og denne her "blob" i rödt er så maj projectet til Webstrik-knitalongen, et törklæde/sjal til en kollega/veninde der snart fylder 50 år.
-And this red blob is the may project for the Webstrik knitalong, a scarf/shawl for a colleague/friend who soon will be 50 years old.




-Og så har jeg endelig fået startet op på sweateren til min mand. Jeg poster et billede når jeg har lavet lidt mönster så der er noget at se.
-And then I have finally started the sweater for my husband. I´ll post a picture when I´ve done a little pattern so there´s something to see.

6 kommentarer:

Vivian sagde ...

Hej Frida!

Det ser dejligt ud dit nye tørklæde og hvor er du nået langt - jeg er også i gang med et, og det tager en EVIGHED!!!

Knus fra Vivian

Anonym sagde ...

Så fint et tørklæde! Påfuglemønstret er rigtig fint til de sarte farver.
kh
Marianne S.

Mona sagde ...

Hej Frida.
Fint tørklæde i de smukke pastelfarver:) jeg er også igang med at strikke påpfuglemønster:)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Spændende med sweateren, jeg glæder mig til at se billeder ;-)
Påfuglemønsteret gør sig rigtig godt i det lille tørklæde. Det bliver smukt.

Jeg glæder mig også til at se, hvad det røde bliver til for noget. Det er altid spændende at følge med hos dig.

Kh Karen S

Anonym sagde ...

Det er godt å se at du også har flere saker på gang, på en gang. I bloggen min virker det som om jeg ikke har noe håndarbeide, men jeg har ikke noe å vise frem når jeg aldri blir ferdig.......

Det er spennende saker som du strikker, iallefall!

HANNE sagde ...

Hej Frida
Så fandt jeg endelig af omveje til din blog:-)
Her er der sket mange kreative ting siden sidst og det ser godt ud .-) jeg synes det er en fed måde du hækler dit bølgetæppe og jeg glæder mig til at se det færdigt.
Jeg kan se, at du også er faldet for "Hønsefødder og gulerødder" en dejlig bog. Jeg er vild med kiwi trøjen og chili trøjen. Heldigvis har vi et tvillingepar i fami
lien :-)
Hyg dig