fredag, juni 22, 2007

Endelig fri, og lyse sommernætter / Finally free, and bright summer-nights

-Endelig har jeg ferie fra jobbet! Og jeg skal ikke derind igen indtil 7.august, dejligt! Vi har planer om diverse aktiviteter på hjemmefronten og vi skal også rejse rundt i landet og mödes med familie og venner. Jeg har nogle færdige projekter at vise frem, de kommer i de næste dage, en ad gangen.

-Finally I´m on vacation from my job! And I´m not going in again until aug.7th, nice! We´ve got plans for various activities here at home and we´re also going to travel around the country to meet up with family and friends. I have some finished projects to show you, they will appear in the next few days, one at a time.

-Her hvor jeg bor, Islands syd-vest kyst, har vi denne tid af året nætter der er næsten lige så lyse som dagen. Længst oppe i nord-vest, hvor jeg kommer fra, har man solskin hele natten, så ingen forskel på dag og nat. Her kommer nogle billeder jeg tog i nat kl.1, uden flash naturligvis.

-Here where I live, Iceland´s south-west coast, we have this time of year nights that are almost as light as day. Far up in the north-west, where I come from, you get sunshine all night, so no difference between day and night. Here are a few pictures I took last night at 1am, without flash of course.




-Jeg står foran vores hus og tager et foto ned ad vores lille gade.



-I´m standing in front of our house, taking a photo down our little street.






-Min fine hortensia.


-My pretty hortensia.





-Udbygningen til vores hus, hvor katterne bor og vinplanten pröver at lukke for alt lys der kommer ind gennem glas taget.
-The annex to our house, where the cats live and the vine-plant tries to close out all light that comes in through the glass roof.

4 kommentarer:

Vivian sagde ...

FANTASTISK! Lyse nætter er et smukt og lidt uvirkeligt fænomen, hvor er du heldig!

KH Vivian

Jane sagde ...

Hvor må det være dejligt at bo sådan et fantastisk sted.
Sikken dejlig lang sommerferie du har. God weekend og ferie til dig.
Kh Jane

Denblyviol sagde ...

Hej Frida, Jeg håber jeg engang når op til dig når det er de lyse nætter. Dejligt at høre du har lidt fri nu, nyd dett. Hilsen og knus fra Irene

Annette sagde ...

Hej Frida
Dejligt at du har ferie. Glæder mig til at vi ses her i sommer - jeg håber at der stadig er lyse nætter når vi kommer til Reykjavik...
Kh
Annette