søndag, juli 08, 2007

Hjemme igen, og med renter! / Home again, and with interests!

-Så kom vi hjem igen, dejligt! Dog var det altså lidt ærgerligt at mellemsönnen og min bror havde været her mens vi var væk, og det krævede noget af en indsats med oprydning! Vi har stadigvæk det mest dejlige sommervejr, og familietræffen var rigtig hyggelig, med omkring 200 mennesker. Jeg viser billeder om nogle dage, når jeg har fået fat i min brors kamera, han agerede fotograf. Efter den campingtur var vi hos mine forældre nogle dage, dejligt at blive puslet om, min mor vil ikke engang have at man selv laver kaffe, så det er bare om at flyde i sofa eller solstol.

-Home again, lovely! Although it was a little frustrating that middle son and my brother had been here while we were away, and that meant a whole lot of tidying up for me! We still have the most wonderful summer-weather, and the family meet-up was really nice, with about 200 people. I will show pictures in a few days, when I get hold of my brothers´ camera, he was the photographer. After the campingtrip we went to stay with my parents for a few days, nice to be waited on, my mother won´t even have you make your own coffee, so it´s just about lying around in different sofas or sunchairs.



-Men hvad mener jeg med at jeg kom hjem med renter? Min mor arbejder i et ældrecenter, hvor hun leder håndarbejdsgruppene. De får ofte garn som gaver fra dem der rydder ud, eller fra mændene til de gamle fruer der dör. Indimellem ligger hun så inde med noget hendes damer ikke bryder sig om at bruge. Så nu blev jeg begavet med en stor sæk garn. Her ses 52 nögler entrådet islandsk sjalsuld, dvs 2.600 gram! Det kan der nok blive noget ud af.


-But what did I mean, I came home with interests? My mother works in a senior-center, where she leads the handcrafting groups. They often get yarn gifted, from people who are clearing out or from the husbands of the old ladies who die. So once in while she is stuck with some stuff that her ladies don´t want to use. So now I was gifted with a big sack of yarn. Here are 52 balls of one-ply icelandic shawl yarn, i.e. 2.600 grams! I´m sure I´ll be able to get something out of it.


-Der var også disse spoler med tynd maskinstrikketråd. Det er nöjagtig som det jeg fik af min svigermor for et par år siden og har primært brugt som medstrikketråd til tæppestrik, formodentlig bliver dette brugt på samme vis.

-There were also these cones with thin machine-knitting-thread. It´s the same as I got from my mother in law a couple of years ago, and I have been using to knit together with other yarn for blankets, this will probably be used the same way.

-Og så lige et billede af de fine roser min mand bragte mig i går aftes, bare fordi.
-And a photo of the fine roses my husband brought me yesterday evening, just because.

6 kommentarer:

HANNE sagde ...

Velkommen tilbage og tillykke med garnet. Det er da en dejlig gave :)

Anonym sagde ...

Hej Frida
Velkommen hjem, dejligt med en masse garn, hvis du evt. har nogle små rester og ikke ved hvad du skal bruge dem til så se her:
http://www.girlsdilemma.com/Rebekka
der strikkes lapper til africa, en super god ide. Mie

Lene Sophie sagde ...

Sikken en masse dejligt garn. Til lykke med det og med dit strikke tempo er det jo snart brugt op..
Glæder mig til at se hvad du bruger det til.
KH Lene Sophie

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det ligner nogle rigtig gode renter. Velkommen hjem, jeg håber ikke at oprydningen var alt for slem.

Annette sagde ...

Hej Frida
Sikke en ferie, hvor det giver gode gaver! -Og dejligt at være "fuldtidsmormor" for en stund....
Nu varer det jo heller ikke længe før vi ses.....
Kh
Annette

hanneb sagde ...

Det lyder pragtfuldt at blive forkælet en gang imellem. Det er bare med at nyde det.
KH Hanne