søndag, december 23, 2007

Brug af lager, projekt nr.1 / Stashbusting, project nr.1



-Jeg har bestemt mig for at gå videre med Brug-af-lager da jeg stadigvæk har alt for meget garn liggende. Denne omgang vil nå til ende af året 2008 og nu skal der ikke vejes opbrugt garn, i stedet for tæller jeg færdige projekter. Denne tröje tæller derfor som færdigt projekt nr.1. Jeg vil tælle alle færdige ting, også de der hængepartier der har plaget samvittigheden længe, f.eks. to norske sweatre strikket af en anden hvor jeg har lovet at tage mig af monteringen. Sådan en omgang er et kæmpearbejde, med syning/klipning/isyning af ærmer og strikning af knappelister og kraver, så selvom det ikke bruger op af mit lager vil jeg alligevel tælle sådanne ting som færdige projekter. Jeg kan altså ikke köbe noget garn, men dog er der nogle undtagninger, jeg får lov op til 3 gange at köbe garn hvis jeg mangler for at göre færdigt noget der hovedsagelig er strikket af lagergarn, og så får jeg frit spil til strikkefestivallen. Önsk mig held og lykke, håber ikke jeg falder i fristelse!

-I´ve decided to go on with my stashbusting since I´ve still got far too much yarn lying around. This time it will last through to the end of 2008 and instead of weighing how much I´ve used up I will count finished projects. This sweater is therefore project nr.1. I will count all finished projects, also those who have been weighing on my conscience for a long time, f.ex. the two norwegian sweaters knitted by another which I´ve promised to do the finishing on. That´s a big job, with steeking, sewing in sleeves, knitting buttonbands and collars, so even if it doesn´t use from my stash I will still count such things as finished projects. So I´m not allowed to buy any yarn, with a few exceptions, I am allowed to buy yarn on 3 occasions if I need it to finish up something that´s mainly made from stashyarn, and I get total liberty for the duration of the knitting-festival. Wish me luch, hope I don´t get tempted!

1 kommentar:

Annette sagde ...

godt initiativ med brug af lageret -
Jeg ønsker dig og dine en rigtig glædelig jul og tak for timer sammen i det forløbne år.
Kh
Annette