søndag, november 09, 2008

Færdige småting / Finished small stuff


-I midten af september viste jeg frem den bunke af bomulds-rester og optrævl jeg havde sat mig for at bruge op. Nu er jeg færdig med det tyndere garn. Jeg har strikket det dobbelt på pind 4mm (ret tæt) og lavet 11 stykker hagesmækker. Der var også i den samme bunke 3 hele nögler af en fin bomuld/hör blanding. Heldigvis kunne jeg bruge det som del af en födselsdagsgave, så det behövede ikke blive brugt til restestrik. Af det lidt tykkere garn i bunken fik jeg lavet nogle kökkenhåndklæder og grydelapper og nu er jeg i gang med hæklede tasker og det er næsten brugt op også.


-In the middle of september I showed you a bag full of cotton-leftovers and ripped yarn and stated that I was going to use it all up. Now I´ve finished with the thinner yarns. I´ve knitted it double on needles US6 (rather tightly) and made 11 baby bibs. There were also 3 whole balls of some nice cotton/linen blend. Fortunately I could use it as part of a birthday gift so it didn´t have to be used for leftover knitting. From the thicker yarn I made some kitchen towels and pot holders and now I´m crocheting some bags with the rest and am almost finished with that also.

1 kommentar:

Rebecca sagde ...

This is a great idea for odds and ends of leftovers! I have little bits of this cotton yarn and that one, and I never know what to do with it.