fredag, januar 09, 2009

Hvordan sluger man en elefant? / How to swallow an elephant?


-For nogle år siden, jeg tror måske 4 år selvom jeg ikke er helt sikker, påtog jeg mig at fuldföre et projekt for én jeg holder kær. Det er et af dem der er rigtig svære for mig, et stooort projekt, og det har ligget her hele tiden og gloet på mig og min dårlige samvittighed. Nu har jeg bestemt at 2009 bliver året hvor jeg bliver færdig med det. Personen læser med her og jeg tror hun har glemt at det ligger her hos mig. Derfor kommer der ingen billeder eller nærmere forklaring indtil det er færdigt, så kan det blive til en, forhåbentlig, glædelig overraskelse når hun får det afleveret. Nu har jeg kigget på det lidt og delt det ned i 18 dele og planen er så at fuldföre mindst én del hveranden uge, så måske kan hun få det som en ekstra julegave til næste jul. For det er vel sådan man sluger en elefant, en bid ad gangen, ikke? Jeg vil tage fotos af processen og vise det frem når det hele er færdigt, og måske fortælle indimellem her hvor langt jeg er kommet. Önsk mig held og lykke, det tror jeg jeg behöver!
-A few years ago, I think maybe 4 years though I´m not quite sure, I promised to finish off a project for someone I love. It´s the kind of project that´s really hard for me, a biiiig project, and it´s been lying here the whole time glaring at me and my bad conscience. I have now decided that 2009 will be the year where I finish this off. This person reads my blog and I think she has forgotten that it lies here with me. Therefore, no pictures or more detailed description until it´s done, so it can become a, hopefully, happy surprise when she gets it delivered. I have now taken a look at it and broken it down into 18 steps, and the plan is to finish at least one step every two weeks, that way she can maybe get it as an extra gift for next christmas. For this is the way to swallow an elephant, one bite at a time, isn´t it? I will take photos of the process and show you when it´s all done, and maybe tell you periodically how far I´ve come. Wish me luck, I think I´ll need it!

8 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Hej Frida.
Kende godt det der med store projekter for andre.. Jeg skal nok heppe på dig, glæder mig til at se hvad det er du laver.
Og det er jo altid godt at dele store ting op i mindre delmål så bliver det jo nemmere at overskue.
hep hep hep !!!

Pernille sagde ...

Rigtig meget held og lykke herfra Frida. Jeg glæder mig til at følge med i hvad det mon er for en elefant der kommer frem i den sidste ende. :o)

Karin Grøn sagde ...

Held og lykke med din plan. Jeg håber det vil lykkes for dig.
Er spændt på hvad projektet går ud på, men du holder os jo hen i spænding. Vi er nødt til at følge med i din blog. Smart!

Helle : sagde ...

Held og lykke, du skal nok få det lavet når du har planlagt det så fint.

Betina Olesen sagde ...

He he he.... sjov sammenligning, men meget rammende....

Ja jeg må jo så stille mig op i køen af nysgerrige, håber snart at der bliver løftet en flig ;-)

Hygge fra Betina

Marianne sagde ...

Jeg håber inderligt at du når igennem det. Jeg har også sådanne store projekter og jeg gennemfører dem i del mål - lige som dig og pludselig så er man i mål....

Pia sagde ...

Hej Frida, Rigtig god idé med at dele det store projekt op i bidder - sådan gør jeg nemlig også :-) Jeg glæder mig til at se, hvad det egentlig er for en ting :-)
Knus fra PiaT i MalmÖ

Made By Dorthe sagde ...

Hej Fridag, jeg vil takke for dejlig bloglæsning med denne Award: KREATIV BLOGGER, håber du vil sige ja tak. Du finder nærmere oplyser på min blog :-)
Knus fra
Dorthe