søndag, januar 18, 2009

Nyt garn / New yarn


-Jeg har köbt garn! Nu er nemlig mit garnindköbsforbud forbi. Og som det förste har jeg köbt denne smukke, röde uld til en Sylvi. Den bliver mit næste store projekt, efter svigersöns-sweateren er færdig.






-I bought yarn! My yarnbuyingstop is now over. And the first I bought was this beautiful, red wool for a Sylvi. It will be my next big project, after I finish the soninlaw-sweater.



-Og så var der en af byens supermarkeder der holdt op med at före Sandnes garn og skulle til at bytte til et andet mærke. Så jeg fik köbt en masse ensfarvet Sisu strömpegarn på udsalg. Planen er at det skal bruges sammen med alt det selvmönstrede jeg har på lager, formodentlig til börnetröjer.


-And then one of town´s supermarkets was switching from Sandnes to another brand, so I got a lot of solid-coloured Sisu sockyarn on sale. The plan is to use it together with all the selfpatterning I have, probably for kiddy sweaters.



-Og Vivian hos Bendixgarn har lukket sin butik og til afslutning solgte hun overraskelseskasser med varer for DKK 1000 til kun DKK 330, så jeg bestilte fluks to kasser. Og jeg er lykkelig! Alt garnet er noget jeg kan bruge, undtagen måske et nögle effektgarn, men jeg kan nok finde nogen der vil overtage det. Og så er der også flere strikkepinde og knapper og andre ting, sjovt!

-And Vivian at Bendixgarn in Denmark has closed her shop and the last days she sold surprise packages for 1/3 of the prize, so I ordered two boxes. And I´m happy! All the yarn is stuff I can use, except maybe for one ball of fancy yarn, but I´m sure I can find someone who wants it. And then there´s some knitting needles, buttons and other stuff, fun!

-Men, nu bliver der heller ikke köbt mere garn indtil strikkefestivallen tror jeg, medmindre jeg kommer til udlandet i mellemtiden, hvilket i den ekonomi vi har for tiden ikke er sandsynligt.

-And now there won´t be any more yarnbuys until the knitting festival I think, unless I get to go abroad in the meantime, which with the current economy is not likely.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lækre sager!
Det er med garn som med slankekure - jo længere man sulter, dets mere guf køber man bagefter :-)

Annette sagde ...

Det er da dejligt at du har fået købt garn til spot-priser. Så er fornøjelsen da det større..
kh
Annette

Made By Dorthe sagde ...

Hold da helt op Frida, man må jo sige at når du shopper, så gør du det helt igennem, men et godt eller flere er svært at modstå ;-) ;-) ;-)

Også lige TILLYKKE med din Award, den er fortjent!

Knus fra
Dorthe

Made By Dorthe sagde ...

Hold da helt op Frida, man må jo sige at når du shopper, så gør du det helt igennem, men et godt eller flere er svært at modstå ;-) ;-) ;-)

Også lige TILLYKKE med din Award, den er fortjent!

Knus fra
Dorthe

Marianne sagde ...

Nu har du vist garn til et stykke tid - Sandnes det kan jeg godt lide og de der kasser hos Bendix - jeg har været usikker på at prøve dem... men hvis du siger god for det så.....
Strikkefestival - er det den på Fanø?

Pernille sagde ...

Wow, sikke en masse lækkert garn du der har fået købt dig. Jeg blev også glad for indholdet i min surprice kasse fra Bendix Garn :o). Din Sylvi bliver fantastisk smuk er jeg sikker på, det er garnet dertil i hvert fald. :o)

Hygge-Strik sagde ...

jeg må sige, at du har fået fyldt op igen :-)) det ser lækkert ud alt sammen.
Kh. Bebiane

Anonym sagde ...

Ja .... så skal du jo nok ikke kigge på min blog om nogle dage, når jeg fotograferer Anne Studs garn - inden jeg sender det til hende.... tsk tsk