lørdag, april 28, 2012

Sokkestrikning / Sockknitting

- Jeg har fået nogle spörgsmål til det med at strikke i dobbelt strömpegarn; kan man strikke med selvmönstrende garn holdt dobbelt? Ja, det kan man altså godt. Men, jeg gör det nu alligevel som oftest således at jeg har et selvmönstrende/selvstribet garn sammen med et ensfarvet. Her på billedet er der valgt sammen til de næste nogle par. - I´ve had some questions regarding knitting with doubled sockyarn; can you knit with selvpatterning yarn held double? Yes, you can! But, I do most often do it so that I have one strand of selfpatterning/selfstriping yarn together with one strand of a solid colour. Here on this photo I have lined up matches for the next few pairs.

5 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Det blir aldri nok sokker, og særlig ikke for deg vil jeg tro som har en sånn stor familie. Gleder meg til å se resultatet av disse fargekombinasjonene, de var veldig avstemte og fine.

Mette G. sagde ...

Det ser godt ud :-)

laj [tulipan-hygge] sagde ...

det ser helt super duper ud

bliver nogle flotte sokker

Emmy sagde ...

Det ser spændende ud. Jeg er enig med dig i, at sokkerne skal strikkes med en tråd af ensfarvet og en tråd af det flerfarvede garn. Glæder mig til at se resultatet:-)

Lis sagde ...

Så du strikker dem med striber, ensfarvet, selvstribende og så videre ? God ide, for nogle gange synes jeg også det bliver lidt vildt med selvmønstrene.

Kh. Lis, som ikke kan få dig til at blive på min læseliste, men hele tiden skal ud og lede efter dig...