fredag, januar 08, 2016

Fredagsblogning, lidt sent på den

Ja, jeg lovede jo at jeg ville skrive lidt her på fredag. Nu er fredagen næsten forbi, men dog ikke helt, så jeg når det. Jeg har ikke noget strik at vise. De 11 par börnevanter som jeg hæftede enderne på til strikkeklubbens træf i aftes ligger nu og hygger sig i vaskemaskinen. Så dem får I se næste gang. Jeg har dog fotos af de to nye projekter jeg fortalte om forleden, en cardigan i vendestrik (pind 3,5)til min mor og en tunika i fair-isle til min datter (pind 3). Begge er spændende og sjove strikketöjer, i hvert fald endnu mens de stadig er nye. Men da begge to er ret store projekter på ret små pinde, så regner jeg med at det kommer at tage tid at få dem færdige, så mon ikke der falder en eller flere småting af indimellem. Og ja, selvom man er blevet halvgammel så betyder det på ingen måde at man ikke stadigvæk oplever nye ting. I dag var jeg hos fogeden for at få mit pas fornyet. Jeg skal på en arbejdsrejse til Kbh i næste måned, og nu har jo danskerne indfört fuldbyrdet paskontrol, også til os fra de nordiske lande, så det skal bare være i orden. Og hvad så? Jo, jeg skulle afgive fingeravtryk, det fik jeg fortalt at er blevet standard procedure nu om dage. Jeg spurgte hvem havde adgang til at se på mine fingeravtryk og fik fortalt at det har Interpol, Europol og alle internationelle avdelinger indenfor enhver stats politi. Så nu er jeg registreret som en anden terrorist eller mafiaboss. Lidt skræmmende synes jeg faktisk.

8 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, Frida - ja det er da skræmmende! Nu bliver du i hvert fald nødt til at opføre dig ordentligt mens du er i Danmark. Mon du skal købe garn? Skønne projekter du er startet på - den fair isle trøje bliver ikke færdig over en nat! Rigtig god strikkefornøjelse og god tur til Kbh. Jeg krydser fingre for du kommer gennem grænsekontrollen med dine strikkepinde ☺

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, Frida - ja det er da skræmmende! Nu bliver du i hvert fald nødt til at opføre dig ordentligt mens du er i Danmark. Mon du skal købe garn? Skønne projekter du er startet på - den fair isle trøje bliver ikke færdig over en nat! Rigtig god strikkefornøjelse og god tur til Kbh. Jeg krydser fingre for du kommer gennem grænsekontrollen med dine strikkepinde ☺

Anonym sagde ...

som danskere jeg protestere, det er svenskerne der har indført tvungen paskontrol ved grænsen mellem Danmark og Sverige. Danmark har indført en stikprøve konatron ved den dansk tyske grænse.

med venlig hilsen


Jannie Schjørmann
Jas12@ofir.dk
danmark

Fru Knudsen sagde ...

Vi er efterhånden mange som er registreret, desværre må vi acceptere det, for verden er blevet anderledes. Dit nye strik ser spændende ud.

Ellen sagde ...

Som Lene skriver, du må opføre dig ordentlig mens du er her. Hvis man ikke har noget at skjule, skulle der forhåbentlig ikke være noget problem at aflevere hverken fingeraftryk eller for den sags skyld DNA. fine ting du strikker. God tur til Danmark.Og god weekend.

annestuds sagde ...

Kære Frida
København - YES :-D
Vi må finde ud af at mødes :-D
Kærlig hilsen
Anne

Madam Munch sagde ...

Hvor ser dit fair isle projekt spændende ud. Jeg forstår godt at du synes det er skræmmende at skulle igennem denne procedure for at besøge DK, det er kedeligt at et er kommet så vidt.

Susan sagde ...

Ja, trist og skræmmende, at vi alle bliver "over-registreret" på den måde.
Dit strik ser fint ud. Stort strik på små pinde er langsommeligt, men giver dejlige resultater.