lørdag, januar 20, 2018

FO nr 1/2018

Så kom det förste færdige projekt i et nyt år. En cardi til ældste datter. Hun havde 40 års födselsdag sidste sommer. Selvfölgelig fik hun mange gaver, bl.a. et fint sæt sengetöj fra min mor, syet af fin silkedamask med hæklede mellemværk og blonder og broderede monogram. Men, vi havde også bestemt at hun fik vælge noget jeg skulle strikke til hende, som en ekstra gave. Her sent i efteråret havde hun så bestemt sig. Så nu er den endelig færdig. Opskriften er Vilde, fra Filcolana.dk. Garnet er Cascade Eco, pinde 5,5mm. Min strikkefasthed var ikke den samme som i opskriften, garnet var jo også anderledes, så lidt omregning måtte der til. Men, jeg synes den er blevet fin. Hun er ikke fan af at lade sig fotografere, men vi får se om jeg kan overbevise hende om et modelfoto.

4 kommentarer:

Lea sagde ...

Du lægger stærkt ud, i dit nye strikke-år. Flot og gemnemarbejde som altid fra dig.

Fuglemamma sagde ...

Så flott jakke, og selvvalgte strikkegaver er jo også det tryggeste, da vet man at innsatsen blir satt pris på.

Strikkeheksen sagde ...

Først må jeg lige sige: Du strikker imponerende meget, selv i et "dårligt" strikkeår som du kalder det ;-) Skøn og lækker cardigan - dejlig gave at få :-) Og så lyder det sengetøj aldeles fantastisk - også en meget fin gave at få :-) Godt nytår :-)

Chain of Yarn sagde ...

Den er godt nok flot den model. Jeg har set originalen i grå, men farven her giver et ekstra pift.